Skip to main content

Podcast - Mijenjaj sebe, mijenjaj vodstvo

Podcast „Mijenjaj sebe, mijenjaj vodstvo“ je nastao s namjerom da bude mjesto na kojemu stvaramo utjecaj spajajući poslovni, privatni i duhovni život kroz razgovore s gostima iz različitih područja djelovanja.

Jon Acuff, GLS Hrvatska

#GLS22HR

Strah je zmaj i kako mu se suprotstaviti

TEME U OVOM ČLANKU: samopouzdanje, donošenje odluka,  voditi sebe, učiti se agilnosti, žilavost

Biti čovjek znači suočavati se sa strahom. Pa ipak, iako strahom možemo odagnati opasnost, njime možemo odagnati i život. U nastojanjima da ostvare ravnotežu između potencijalnih rizika i iluzije o sigurnosti, lideri mogu propustiti divne prilike. Kao netko tko je poznat po duhovitosti, iskrenosti i nadom ispunjenim liderskim spoznajama, autor uspješnica New York Timesa Jon Acuff pomaže čitateljima suočiti se s raznim izazovima poput ovoga.

S radošću pozdravljamo Jona Acuffa na Globalnom liderskom summitu u studenome 2022.!
 
Jon je proveo više od 20 godina pomažući najvećim brendovima u svijetu da ispričaju svoju priču. Među njima su The Home Depot, Bose i Staples. Jon je uvršten među 100 najboljih liderskih predavača prema časopisu Inc. Magazine, a govorio je pred stotinama tisuća ljudi na konferencijama i u kompanijama po cijelom svijetu. Među njima su FedEx, Nissan, Microsoft, Chick-fil-A, Nokia i Comedy Central. Osim toga, pisao je za Time, Harvard Business Review, Fast Company, Reader’s Digest i MSNBC.
 
Nabavite svoje ulaznice i priključite nam se na GLS-u '22., a dotad uživajte u kratkom osvrtu na Jonove duhovite dosjetke i pripovijedanje u ovoj snimci s njegovog kanala na YouTubeu, gdje govori o tome kako se suočiti sa svojim strahovima.

Kako se suočiti sa svojim strahovima

Mornari i kartografi u 19. stoljeću označavali bi neistražena i opasna područja žigom s riječima: „Ovdje ima zmajeva”. To je bilo upozorenje da vas, ako odete onamo, čeka velika pogibelj, mnoštvo opasnosti ili neka neznana tragedija. Ako biste otploviti u daljinu, jamačno bi vas progutalo morsko čudovište koje bljuje vatru. „Ovdje ima zmajeva”.
 
Bio je to izraz kojim se ljude upozoravalo na opasnosti od nepoznatoga, ali koristio se samo za najudaljenija i najsmrtonosnija mjesta. Taj se žig rijetko koristio. Čuvao se u ladici za one najrjeđe prilike. Danas je to žig kojeg svi imamo. Možda ne plovimo u jedrenjaku. Možda ne gledamo preko obzora na neumoljivo more. Međutim, taj žig je ipak u našem džepu ili u našoj ladici sa svime i svačim kod kuće. Najhrabriji među nama ne upotrebljavaju ga. Možda su čak i zaboravili gdje je. Međutim, većini nas taj se žig već izlizao. Znamo točno gdje se nalazi, jer nikad ga ne ispuštamo iz ruku kad se nađemo suočeni s novim mogućnostima ili pojavama koje su iole neobične ili zastrašujuće.

Zaštićeni smo od upada zmajeva, ali ni naš život ne može izaći.

Brzo ćemo lupiti „Ovdje ima zmajeva” i sakriti se.
 
Što ako naša nova misija ne uspije? „Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako uspijemo, ali ne onako kako smo planirali? „Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako uspijemo do te mjere da budemo pod pritiskom održati tu razinu uspjeha? „Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako pokušate posvetiti život novoj misiji, samo da utvrdite kako je u pitanju čisti promašaj i da ste nepovratno protratili svoje vrijeme? „Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako bude teže nego što ste očekivali pa vaše najgore mane isplivaju na površinu na najjavniji mogući način? „Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako otkriju da ste muljator? “Ovdje ima zmajeva”.
 
Što ako drugi imaju nekakav posebni pravilnik koji im otkriva kad točno trebaju poduzeti koji korak, a ni ne znate gdje je vaš primjerak? „Ovdje ima zmajeva”.
 
„Ovdje su zmajevi”. Tup. Tup. Tup.
 
Možda toga nismo svjesni, ali tijekom godina smo tim žigom označili toliko područja na našoj karti da je ostalo veoma malo stvari u životu koje možemo učiniti, a da na njima ne piše „Ovdje ima zmajeva”. Jednog dana ste se probudili i shvatili da vam je karta u kaosu. Nekad je bila velika i opsežna, ispunjena beskrajnim prilikama za istraživanje, a sad je poput Rhode Islanda. Naš svijet se sveo na malenu, sigurnu, sićušnu slijepu ulicu. Mi je kontroliramo – odnosno, održavamo iluziju da je kontroliramo, s iznimkom pokoje pandemije. Uglavnom smo ipak zaštićeni tako da zmajevi ne mogu ući, ali ni život ne može izaći.
 
A onda se nešto događa. Prijatelj nam objašnjava kakva je njegova zemlja. Iskoračio je na područje za koje je mislio da je puno zmajeva, a mi smo zbunjeni. Nisu ga pojeli. Nisu ga spalili. Ti stravični zmajevi nisu ga niti osmudili. Čini se da mu je dobro. I bolje mu je nego dobro. Smiješi se. Maše nam iz zemlje koja odjednom djeluje daleko manje opasno. A onda se u nama nešto počinje meškoljiti, to pitanje: „Ako on može, zašto ne bih mogao ja? Možda on ima nešto što ja nemam. Možda je u tome stvar. Možda je on beskrajno hrabar. Možda je umrežen do daske. Možda je došao na svijet obdaren vještinama i talentima koje ja nikada neću steći.” I tako čekate još jedan dan, još jedan mjesec, još jednu godinu, još jedan krug po slijepoj ulici.

Šuškanje o zmajevima možda je moćnije i od samih zmajeva.

A onda se događa još nešto. Čuli ste neku pjesmu. Pogledali ste neki film. Vidjeli ste pticu od 30 grama kako se iz vašeg dvorišta vinula 30 metara u vis. Posjetili ste ocean. Slušali ste kako Porsche juri pokraj vas poput furije i ponovno se nešto u vama pokrenulo. Opet vadite svoju kartu i pitate se zar su ti zmajevi baš zbilja tako mnogobrojni. Jeste li ikad vidjeli ijednoga? To pitanje vam je poput udarca u pleksus, jer znate odgovor i prije nego što ste ga izgovorili. Niste vidjeli nijednog. 
 
Tijekom svih ovih godina kad ste odbijali ukrcati se na brod, nikad niste ugledali niti najsitniji djelić ijednog stvarnog zmaja. Čuli ste za zmajeve. O njima se u vašoj slijepoj ulici vrlo rado razgovara. Ljudi koji se služe žigovima brzo će reći drugima koliko mnogo zmajeva ima. Strah je zarazan: dobro smještena priča o zmajevima u vašem djetinjstvu, naizgled prijateljsko upozorenje u mladosti, pitanje koje to i nije na večernjoj zabavi kod susjeda. Sve se to s vremenom nakuplja. Šuškanje o zmajevima možda je moćnije i od samih zmajeva.
 
Sad kad malo razmislite, zar se niste susretali s osobama koje su zmajevi uništili? Nije li to dovoljan dokaz? Možda je neka obitelj pokušala – samo jednom, ali ipak je pokušala. Upustili su se u pustolovinu i vratili su se u ranama. Tako će biti i s vama, uvjeravate se, isto tko, samo će biti još i mnogo gore. Ali te glupe ptice, taj zalazak sunca, ta pjesma, taj prijatelj koji se usudi vjerovati da ste i vi i on rođeni za nešto više,  ta malena iskrica neće vas ostaviti na miru.

Odložite taj žig. Zamijenite ga za putovnicu. Ovdje ima zmajeva? Ne. Ovdje ste vi.

Odlučili ste krenuti. Vrijeme je da se krene, kako vele. Sad ćete skočiti u sredinu  - u sredinu svijeta, u srce oluje, usred zmajskog legla. Možda nećete baš skočiti. Nećemo se zanositi. Nekim danima ćete proći koji centimetar, ali poći ćete. Iskoračit ćete iz slijepe ulice u nepoznati svijet, što je vjerojatno citat iz filma „Snježno kraljevstvo 2”, ali i to ćete učiniti. Odložite taj žig. Zamijenite ga za putovnicu. Ovdje ima zmajeva? Ne. Ovdje ste vi.
 
Ovaj članak transkribiran je iz YouTube videa Jona Acuffa pod naslovom „Fear is a Dragon. Here’s How to Fight It!” (Strah je zmaj i kako mu se suprotstaviti!)


Naučite više od Jona Acuff na Globalnom liderskom summitu 11. i 12.11.2022.!


Nabavite ulaznice >>

Ne propustite nadahnjujuće liderske spoznaje i najnovije vijesti iz svijeta liderstva!

Jon Acuff

Liderski stručnjak; jedan od 100 najboljih predavača o liderstvu prema Inc.com; autor uspješnica New York Timesa

Jon Acuff je autor sedam uspješnica New York Timesa, među kojima je i njegova najnovija knjiga: „Soundtracks: The Surprising Solution to Overthinking”. Već više do 20 godina Jon Acuff pomaže najvećim svjetskim brandovima da ispričaju svoju priču, a među njima su: The Home Depot, Bose i Staples. Jedan je od 100 najboljih predavača o liderstvu prema časopisu Inc, a govori je pred stotinama tisuća gledatelja na konferencijama i u kompanijama po cijelom svijetu, među kojima su: FedEx, Nissan, Microsoft, Chick-fil-A, Nokia i Comedy Central. Pisao je članke za Time, Harvard Business Review, Fast Company, Reader’s Digest i MSNBC. Njegova velika i veoma aktivna publika na društvenim mrežama puna je osoba koje ga cijene zbog njegove jedinstvene mješavine humora, iskrenosti i nade.